woensdag 2 juni 2010

Vrouw snurkt op piekmomenten tot 111,6 decibel!!

“Ik weet dat ik luid snurk, maar dat het zo erg zou zijn. Het is een beetje beschamend….” Dit zijn de woorden van 60-jarige Jenny Chapman uit Groot Brittannië en ze snurkt zo hard, dat het niveau vergelijkbaar is met een F16-straaljager. Nou dacht ik toch echt dat mijn partner alle records verbrak, maar blijkbaar bestaat er nog erger!

Het snurken van oma Jenny haalt maar liefst 111 decibel. Dit is gelijk aan het geluid van een vliegtuig die op 90 meter hoogte overvliegt. Dit is extreem als je je bedenkt dat snurkgeluiden de 80 decibel kunnen overschrijden. Dit is harder dan het geluid dat een stofzuiger maakt (70 decibel). Om iemands nachtrust te verstoren is slechts 30 decibel nodig.

Ik zeg maar niks meer……..

bron: 50plus